Kadın Doğum Uzmanı Ankara

Normal Doğum

Doğum en az 24 haftalık bir gebelik sürecinden sonra bebeğin rahim dışına çıkması olarak tanımlanır. Bu haftadan önce gerçekleşmesi ise düşük olarak adlandırılır. Normal bir gebelik süresi son adet başlangıç gününden itibaren 280 gün ya da 40 haftadır. Normal doğum 37-41 gebelik haftaları arasında,

kendiliğinden başlayan rahim kasılmalarıyla, başla gelen tek bir bebeğin anne ve bebeğe zarar vermeden vajinal yolla canlı olarak doğmasıdır. Normal doğumda, bebek doğduktan en geç otuz dakika sonra plesanta ve zarları da kendiliğinden rahimden dışarı atılır. Sağlıklı bir doğum eylemi güç olmayan fizyolojik bir olaydır.

Erken Doğum

Normal bir hamilelik yaklaşık 40 haftadır. Erken doğum 37. Haftadan evvel başlayan kasılmalar ve serviksin açılması durumunu belirtir.

Genellikle erken doğumun sebebi net değildir, ancak kendinize iyi bakarak büyük ölçüde erken doğumu önler ve sağlıklı bir bebek dünyaya getirebilirsiniz.

Erken Doğum Neden Endişe Edilmesi Gerekli Bir Konu?

Eğer erken doğuma engel olunamazsa, bebeğiniz dünyaya çok erken gözlerini açabilir ve doğum ne kadar erken olursa, bebeğe ait riskler (düşük kilolu doğum, gelişmemiş organlar, enfeksiyon kapma riski vb) o kadar fazla olur. Erken doğan çocuklarda öğrenme güçlükleri, gelişimsel bozukluklar ve davranış problemleri yaşanabilir.

Kimler Erken Doğum Riski Altındadır?

• Erken doğum her hamileliği etkileyebilir. Genel risk faktörleri şöyledir;
  • Erken doğum geçmişi olanlar veya kendileri erken doğum ile doğanlar
  • Çoğul gebelikler
  • Rahim, rahim ağzı veya plasenta ile ilgili belli problemler
  • Sigara içmek ve alkol kullanmak
  • Amniyotik sıvı ve alt genital sistem ile ilgili bazı enfeksiyonlar
  • Yüksek tansiyon veya şeker hastalığı gibi bazı kronik rahatsızlıklar
  • Hamilelik öncesi fazla kilolu veya çok zayıf olmak. Hamilelik esnasında çok az veya çok fazla kilo almak
  • Şiddete maruz kalmak veya bir yakının kaybedilmesi gibi stresli olaylar yaşamak
  • Birden fazla düşük yapmak
  • Bu bilinen risk faktörlerine rağmen, bazı kadınlarda hiçbir risk faktörü olmasa da erken doğum yaşanabilmektedir.

Doğum İşaretleri Ne Beklemeli

Her kadının doğumu tektir. Ancak doğumun tipik semptomlarını ve işaretlerini bilmek bu süreci anlayabilmeniz için size yardımcı olur.

Doğum ağrılarının başlaması ve Serviksin İncelmesi: Doğumun yaklaştığının ilk işaretlerinden biri rahim ağzı yani serviksin yumuşaması ve incelmesidir. Siz bunu hissetmezsiniz ama doktorunuz vajinal muayeneleriniz esnasında servikal değişikliklerinizi kontrol eder. Serviksin yumuşayarak incelmesi yüzdelerle ifade edilir.  %50 oranında yumuşayarak incelme olduğunda, serviksiniz orijinal kalınlığının %50’si oranındadır. Normal doğum öncesi bu oranın %100 olması gerekir.

Rahim Ağzının Açılması: Doğum semptomlarından birisi de rahim ağzının açılmasıdır. Doktorunuz bu açılma durumunu 0 – 10 cm arasında değerlendirir. Başlangıçta bu servikal değişiklikler çok yavaş olur. Aslında bazı kadınlarda bu açılma doğum gerçekten başlamadan evvel günlerce veya hatta haftalarca 2 – 3 cm olabilir. Bu süreciniz doğumun başladığını anlayabilmek açısından iyi bir gösterge değildir ancak doğuma hazırlandığınız bakımından iyi bir işarettir. Doğum aktif bir şekilde başladıktan sonra, açılma artacaktır.

Doğum İşaretleri Hakkında Ayrıntılı Bilgi için Tıklayınız…

Ne zaman doğum yapacağımı nasıl bilebilirim? Doğum hesaplamada bir yöntem var mı?

Kadın doğumda laparoskopinin avantajları nelerdir?

Kadın doğumda laparoskopik operasyonlar nelerdir?

Kadın doğumda laparoskopi kaça ayrılır?

Prof Dr Bülent BerkerPROF. DR. BÜLENT BERKER;
Doğumun Yaklaştığını Gösteren Belirtiler (Devamını Oku)
Doğumdaki Evreler Nelerdir? (Devamını Oku)
Doğum Aşamaları Nelerdir? (Devamını Oku)

Prof. Dr. Bülent Berker - Kadın Hastalıkları, Jinekolojik Cerrahi, Doğum, Kısırlık ve Tüp Bebek Uzmanı - prof dr bulent berker 2020 img