Çikolata Kisti Tedavisi Ankara

Çikolata Kisti (Endometriozis)

Endometriozis ve çikolata kisti (endometrioma) en çok görülen kısırlık nedenlerinden biridir. Genellikle belirtisi olmadığından ancak uzun süre çocuk sahibi olunmadığında teşhis edilir. Cerrahi tedavi gerektiren çikolata kisti hakkında halk arasında pek çok yanlış inanış vardır. Bunlardan biri çikolata kisti ile birlikte yumurtalık veya rahmin de alınması gerektiği. Oysa günümüzün ameliyat yöntemleri sayesinde en ciddi kistler bile yumurtalık veya rahme zarar vermeden alınabiliyor. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Prof. Dr. Bülent Berker, endometriozis ve çikolata kisti hakkındaki en önemli soruları yanıtlayıp tedavisi hakkında bilgi veriyor.

Endometriozis nedir?

Endometriozis, uterus (rahim) boşluğu dışında, rahim içini döşeyen ve adetle dökülen endometrial dokuların varlığı olarak tanımlanır. Sıklıkla rahim arkası boşluk, rektovaginal aralıkta (vajina ile barsağın son kısmı arası boşluk), bağırsağın son kısmının üzerinde, tüpler, yumurtalıklar, rahimi tutan arka bağlar, mesane ve karın içi yan duvarlarda bulunur. Çalışmalar endometriozisi olan kadınların kızkardeşlerinde bu hastalığın 6 kez daha fazla ortaya çıktığını göstermekte. Etkilenen kız kardeşler diğerlerine göre hastalığı daha ciddi geçirebilirler. Ancak genetik geçişin şekli bilinmiyor. Genel kadın toplumunda % 2 – 5 arasında, çocuk sahip olamayan kadınlarda % 30 – 40 sıklıkta bulunabildiği bilinmektedir. Hastaların çoğu 20 – 35 yaş arasındadır.

Yumurtalık (over) kistlerinin tek tedavisi cerrahi midir? İlaçla tedavisi var mıdır?

Çikolata Kisti (Endometrioma) nedir?

Endometriozis yumurtalıklarda yerleştiği durumlarda içindeki sıvının rengi ve kıvamı nedeniyle çikolata kisti olarak adlandırılır. İsmi sempatik olmasına rağmen kısırlık ve ağrıya yol açan bu kistlere tıp dilinde Çikolata Kisti (endometrioma) denilmektedir.

Laparoskopik cerrahi ile çikolata kisti nasıl tedavi edilir ?

Çikolata Kisti Ameliyatı Ne Zaman Yapılmalıdır?

Çikolata Kisti Ameliyatı Ankara yapılma zamanı hakkında uzmanlar farklı görüşler belirtsede Avrupa Üreme Derneğinin ameliyat önerisi 4-5 cm i aşan kistik yapıdaki yumurtalık kistleri ve medikal tedaviye dirençli kronik kasık ağrıları, dışkılama ağrılarıdır. Yani ağrı ve kistin büyüklüğü lakaplı çikolata kisti ameliyatı için temel endikasyonları oluşturur.

Kapalı çikolata kisti ameliyatı kaç saat sürer?

Kapalı (laparoskopik) çikolata kisti ameliyatı milimetrik olarak ilerleyen bir ameliyattır. Bu nedenle hastalığın yaygınlığı, ilk yada tekrarlayan ameliyat olması cerrahi süresini önemli derecede etkiler. Sadece yumurtalıkta sınırlı bir kiste müdahale 60-90 dakika sürerken, yaygın ve derin çikolata kisti hastalığında süre 270-300 dakika arasında sürebilir.

Çikolata kistinde laparoskopik cerrahi neden uygulanır ?

Çikolata kisti ameliyatı sonrası iyileşme süreci ne kadardır?

Çikolata Kisti Ameliyatı Ankara çok yaygın bir çikolata kisti hastalığına bağlı yapılmamışsa hasta ameliyatın ertesi gün taburcu edilebilir. Bağırsaktaki çikolata kisti odaklarının çıkarılması ameliyatı yapılmışsa bu süre bağırsak kaçak kontrolü için beş güne uzayabilir.

Kapalı Çikolata Kisti Ameliyatı’nın basamakları nelerdir?

Bu cerrahinin basmaklarını inceleyecek olursak karın içi karbondioksit gaz doluşu ve görüntülemenin sağlanmasını takiben

• Karın içi yapışıkların açılması
  • Rahmin karın duvarına asılması
  • Pararektal fossa denilen son barsak iki yanı boşlukların açılması ve idrar kanalının (ureter) görüntülenmesi
  • Son barsağın yapışık olduğu rahimden çikolata kisti nodulü barsak yüzeyinde bırakılarak ayrılması
  • Vajen yada Rahim duvarındaki odağın çıkarılması ardından bu dokunun laparoskopik onarımı
  • Barsak duvarındaki nodülün(odağın) shaving(kazıma) yöntemi ile çıkarılıp onarılması yada hastalık barsak duvarına derin yayılım göstermişse barsağın o bölümünün çıkarılması
  • Barsak duvarına yönelik barsağın doldurularak hava, sıvı boyar madde kaçak testleri ve gerekirse ameliyat içinde rektosigmoidoskopi
  • Karın iç zarındaki odakların çıkarılması veya yakılması.
  • Barsak duvarına yönelik cerrahilerde barsak cerrahının kararına göre kaçak riskinin yüksek olduğu durumlarda sekiz hafta süreyle karın duvarına koruyucu ile ostomi denilen barsak torbası konulabilir. Bu tamamen hastanın güvenliği içindir. Sekiz hafta sonra barsak duvarı iyileşip kaçak ihtimali ortadan kalkınca içeri alınarak kapatılır.

Laparoskopi hem tanı hem tedavi amaçla yapılan bir cerrahidir. Hastalık beklenenin ötesinde ileri evrede yada daha erken evrede ortaya çıkabilir.

Kapalı Çikolata Kisti Ameliyatı ile İlgili Diğer Videolar

Laparoskopi ile yumurtalık kistleri tedavisi ne kadar başarılıdır ?

Laparoskopik cerrahi ile yumurtalık kistlerinin çıkarılması ne kadar sürer ?

Laparoskopi ile yumurtalık kistlerinin çıkarılması riskleri var mıdır ?

Laparoskopik cerrahi ile yumurtalık kistleri çıkarıldıktan sonra hasta ne zaman iyileşir?

Laparoskopik cerrahi sonrasında çikolata kisti tekrarlar mı ?

Çikolata kisti kaç evreden oluşur? En tehlikeli evresi hangisidir?

Prof Dr Bülent BerkerPROF. DR. BÜLENT BERKER;
İnfertilite – Kısırlık Hakkında Geniş Bilgilendirme (Devamını Oku)
Laparoskopik Jinekolojik Operasyonlar (Devamını Oku)
Endometriozisle İlişkili İnfertilite (Devamını Oku)