Prof. Dr. Bülent Berker - Kadın Hastalıkları, Jinekolojik Cerrahi, Doğum, Kısırlık ve Tüp Bebek Uzmanı - 938a195f8810cb9b31c6503221891897 L

Laparoskopik histerektomi avantajları nelerdir ?

Laparoskopik histerektomide hasta açık ameliyat geçirmediği için iyileşme dönemi çok daha kısa sürüyor. Yine vajen kafı laparoskopik olarak dikilmiş olduğundan dolayı kadınlık hormonu olan vajende her hangi bir kısalma olmamış oluyor. Bu da yine hastanın jinekolojik kozmetik düşünceleri açısından önemli. Ayrıca laparoskopinin bize sunmuş olduğu daha çabuk iyileşmek, hastanede daha az kalmak, yine laparoskopik histerektominin sunmuş olduğu avantajlardır.

Laparoskopik histerektomi sonrası hastaların şikayetleri nelerdir ?

Laparoskopik histerektomi sonrasında hastalarımızın büyük bir çoğunluğu herhangi bir şikayeti olmamakta.

Belki cerrahiye bağlı ufak tefek ağrılar olabilir ama laparoskopik cerrahi yaygınlaşması gereken hasta konfrorunun maksimum olduğu bir rahim alınma yöntemidir. Hem hastanın karnında kesi izi olmuyor hem de kadınlık hormonu olan vajen kısaltılmamış olduğu için laparoskopik cerrahide hasta konforu maksimum düzeyde. Dolayısıyla hastalarımızın özel bir şikayeti olmamaktadır.

Laparoskopik histerektomi sonrasında iyileşme süresi ne kadardır?

Laparoskopik histerektomi sonrasında hastalar çok hızlı bir şekilde iyileşmektedirler. Çünkü laparoskopik cerrahinin amacı bu. Bir an önce hastayı normal yaşantısına kavuşturmak. Dolayısıyla  yaklaşık 1 hafta içerisinde hastalar günlük işlerini yapabilecek hale gelmekteler. Açık ameliyatlarda bu neredeyse 1 ayı bulabiliyor. Dolayısıyla 1 gün sonra hasta rahatlıkla hastaneden taburcu olabilir ve 1 hafta sonra günlük işlerini yapabilir hale gelecektir.

Laparoskopik histerektomi sonrasında hasta ne zaman cinsel ilişkiye girebilir?

Laparoskopik histerektomi sonra cinsel ilişki ne zaman başlanmalı diye hastalarımız bunu çok sık sorarlar. Bunun esasen açık ve ya kapalıhisterektomide yaklaşımında bir farklılık yok. Vajen kubbesinin iyileşmesi için gerekli süre yaklaşık olarak 2 ay. Dolayısıyla 2 ay sonrasında hastalar cinsel aktiviteye başlayabilirler.

Jinekolojik laparoskopik cerrahiler sonrasında iz kalır mı?

Laparoskopik cerrahide en büyük kesi yaklaşık 1 cm civarındadır. Dolayısıyla bu cerrahilerden sonra iz neredeyse hiç kalmıyor diyebiliriz. Hatta günümüzde tek port cerrahisi dediğimiz göbek deliği içerisinden yapmış olduğumuz cerrahiler var yani tüm cerrahiyi göbek deliği içerisinden yapıyoruz.Bunlarda hiç iz kalmıyor. Dolayısıyla laparoskopik cerrahilerde en büyük 1 cm kesilerde iz kalabilir ama hastaların cerrahiden sonra hemen güneşe çıkmamaları lazım ki kalıcı iz kalmasın. Bir kaç ay sonra her hangi bir iz kalmayacaktır.

Rahim içi yapışıklıkların jinekolojik cerrahi ile tedavisi nedir?

Rahim içi yapışıklıklar çok önemli. Ne zaman oluştuğu konusunda bir enfeksiyon geçirilmiş ise yada dikkatli yapılmamış bir kürtaj sonrasında rahim içerisinde yapışıklıklar oluşuyor. Adetin düzensiz olmasına veya adet görmemeye sebep olabilir, bebek olmasını engelleyebilir. Günümüzde rahim içi yapışıklıkların tedavisi çok güzel bir şekilde histereskopik cerrahi ile yapılabilmektedir. Bütün rahim içi yapışıkların temizlenebilmesi için bazen bir kaç kez histereskopik cerrahi yapılması gerekebiliyor. Rahim içi yapışıklıklar temizlendikten sonra hasta tekrar normal adet görüyor ve gebelik elde edebiliyor.

Rahim içi yapışıklıklar tedavi edilmezse oluşacak komplikasyonlar nelerdir?

Rahim içi yapışıklıkların tedavi edilmemesi durumunda hatanın adet görmemesi ve adetlerinin azalması söz konusu olabilir. Yine bebek sahibi olmakta güçlük çekilebilir hatta hiç bebek olmayabilir. Gebelikerde erken dönemde düşük olabilir. O nedenle rahim içi yapışıklıkları histereskopik cerrahi ile tedavi ediyoruz ve tedavi edilmesini öneriyoruzki  normal jinekolojik hayatına devam edebilsin hasta.

Laparoskopik tüp bağlanması nedir?

Laparoskopik tüp bağlanması çok yaygın uygulanan bir yöntem. Bebek sayısını tamamlamış artık daha fazla bebek istemeyen çiftler hastanın yaşıda bunun için uygunsa kalıcı bir yöntem ile gebelikten korunabilirler.

En sık uyguladığımız yöntem tüplerin laparoskopik cerrahi ile bağlanmasıdır. Tabi burada tüpleri bağlayabildiğimiz gibi tüpleri elektrik enerjisi yardımı ile kısmen yakıp kesebiliyoruz. Dolayısı ile hastalarda kalıcı gebelik elde edilmesini önlemiş oluyoruz.

Laparoskopik tüp bağlanması riski var mıdır?

Laparoskopik cerrahi ile tüplerin bağlanmasının her hangi bir riski yok. Çok basit ve çok kısa süren bir operasyon.

Dikkatli bir şekilde yapıldığında genel cerrahilerin getirmiş olduğu risklerin dışında özel her hangi bir riski yoktur.

Laparoskopik tüp bağlanması hastanede yatış gerektirir mi?

Tüplerin bağlanması çok uygulanan ve  çok pratik bir yöntem. Dolayısıyla hastanın normalde hastanede kalmasına gerke yok. Aynı gün hasta operasyonu geçirdikten sonra hastaneden taburcu edilebilir.

Kapalı Cerrahi