Hızlandırılmış Tüp Bebek Nedir?

Prof. Dr. Bülent Berker - Kadın Hastalıkları, Jinekolojik Cerrahi, Doğum, Kısırlık ve Tüp Bebek Uzmanı - fc34f61d23b74be53ee07d469bd32064 L

Hızlandırılmış Tüp Bebek Tedavisi, gebelik elde edilme süresinin azaltılması ve ekonomik anlamda daha ucuz tedavi elde etme amacıyla ortaya atılmıştır.

Richard H. Raindollar isimli bir Doktor, ekibiyle birlikte yaptığı açıklamada Tüp Bebek Tedavisi gören 40 yaşından genç kadınlarda gebelik oranlarının iki kat yükseldiğini iddia etmiştir. Doktor Raindollar, bu görüşünü tedavi yöntemlerinde alınan mesafe ve yeni gelişmelere dayandırmıştır. Bu gelişmelere örnek olarak ise Laboratuar uygulamalarında geliştirilen teknikleri, transfer uygulamaları ve Katater tekniklerindeki yenilikleri göstermiştir… 2009 Haziran’ında ise “Fertility and Sterility” dergisinin Internet sayısı benzer görüşler içeren bir makale yayınlamıştır. Gonadotropin iğneleriyle Aşılama Yöntemi uygulanmaksızın direkt tedavi uygulanabileceğini savunan makale, böylece ekonomik anlamda daha ucuz tedavi yapılabileceğini iddia etmiştir… Bunun üzerine iki uygulama başarı oranı ve Çoğul gebelik bakımından karşılaştırılmış ancak herhangi bir farklılığa rastlanmamıştır.

Richard H. Reindollar ve ekibi, daha sonra yaptıkları bir araştırmada çiftleri iki ayrı grupta değerlendirerek Klasik Tedavi ve Hızlandırılmış Tüp Bebek Tedavilerinin kıyaslanmasını sağlamıştır. Birinci gruptaki kadınlara Yumurtalık uyarılması için beş gün Klomifen ilacı verilerek üç kez Aşılama, Gonadotropin ilacı sonrasında üç kez Aşılama ve 6 kez Tüp Bebek Tedavisi uygulanmış, ikinci gruba ise direkt Hızlandırılmış Tüp Bebek Tedavisi uygulanmıştır. Alınan sonuçlarda Klasik Tedavi’de % 55.4, Hızlandırılmış Tüp Bebek Tedavisi’nde ise % 65.4 oranında gebelik elde edildiği görülmüştür.

Yukarıdaki çalışmalar sonucunda Gonadotropin ilacı sonrasında Aşılama yönteminin bir yarar getirmediği görülmüştür. Bir diğer sonuç ise ilacın tedavi masrafını arttırdığıdır.

Hızlandırılmış tedavi, daha kısa sürede gebelik elde edilebilmesini sağlamaktadır. Ayrıca ABD göz önünde bulundurularak yapılan bir araştırmada bu yöntemin 9346 Dolar daha düşük maliyet getirdiği görülmüştür.

Tüp Bebek